Jag köpte bilen i mörkret.




hahaha.. Japp. Det blev en bil förra veckan. Efter många telefonsamtal. En mycket intressant historia.

Jag berättar för dig:

Jag hittade en mindre bil, typ Fiesta i Kristianstad.

-Hallååå...
-Hej jag heter Katti och ringer på din annons om bilen på Blocket ? (Här börjar en man att prata med utländsk brytning... )

-Nej jak har sållt..
-Åh vad synd...

Sen säger han:
TYST, jag skall tänka.....jag har en annan bil. En stooor å fin bil, med braa motor å allt... bara 10.000 kronor !
-Nej nej, svarar jag. Jag ska ha en billigare bil..

........(tystnad)........

-Tyst jag ska tänka...(säger han igen med sin brytning, och fortsätter) -Jag har en ANNAN bil. En Saab 9000, bara 8000 kronor. Allt fungerar jag svär !

-Neeej, jag ska ha en ÄNNU billigare bil, säger jag igen och skrattar åt denna komiska man.

.....(tystnad för 3:e gången)......


-TYST, jag ska tänka..... Jag har en Hyundai -98:a. Bara 6000 kronor !

-OKeeey... du sa 5000 ?
-Nej 6000 kronor...
-5000 blir det, annars struntar jag i att komma och titta på den ens...

.......

Åkey, du komma titta !


Sagt och gjort. Raggar upp Malin Löf och vi kör till stan kl 20.30 på kvällen. Till Näsby med ! Det kan jämföras med Malmös Rosengård.
Hugaaaa, säger vi där vi står på en svart parkering och spinner loss om att han säkert kommer att sno hennes fina nya Volvo under tiden vi provkör bilen, eller så har han en kniv och hugger mig i halsen.. så tänkte JAG, men det sa jag aldrig till Malin.

Jaha.. två brudar som kan NOLL om bilar.. typ. Vi ska göra bilköp och det är nattsvart ute.

Har DU nånsin köpt bil i mörkret ?!

Det var bara att gå på magkänslan. Försöka lyssna så det inte spikar i motorn, slå ett getöga under huven efter nåt jag inte har en aning om.. vad ska man kolla på däär ?
Men alla kollar ju under huven som ska köpa bil, så jag låtsades att jag kunde och lade till ett -Hmm...

Provtur... med turken i baksätet. Och där kom ÅTER min tanke upp igen.. om kniven..

Men det gick bra. Jag köpte skrutten.. och när det blev ljust såg jag att det ju är en PÄRLA !




Hon får heta HYNDAN, eftersom det är en HYUDAI.. hehe

Diana (och jag) är fett impade över eluppvärmda backseglar, farthållare, elhissar,fungerande stereo, rumpvärme, skön komfort, AC å allt vad det nu är... för 5000 kronor, du !



Håll nu tummen för att hon håller. Jag tror det. Alla besiktningspapper jag sett har varit alldeles blanka. Inte NÅT att anmärka på.






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0