Skiter i tåget nu !




Jahapp. Då ska dom höja tågkorten IGEN !! Detta är ju fasen inte klokt juh.. först tjatas det om att vi människor ska samåka och åka kommunalt mm.
Å sen höjer dom korten, först nu i årsskiftet från 550 till 580 kr.
Nu idag står det i kristianstadbladet att korten ska höjas ytterligare med 170 och 230 kronor !!

Jag har räknat ut att om man kör bil och så klart bara räknar bensinen, så kostar det med en bensinsnål kärra 900 kr/månaden.


Ut på Blockat för nu köper jag BIL.. som fungerar denna gången. haha..



Nu skiter jag i Skånetrafiken. Och dessutom slipper man alla jävla förseningar med, som dom ÅXÅ ska ändra:
Innan fick man ersättning om tågen var 20 min försenade.
Nu ska man få HALV ersättning om tågen är 30 minuter försenade, och full ersättning först om dom är 1 timma sena. VAD FAN E DETTA !???????


Är så förbannad så hälften hade varit nog !!




.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0