Han märkte det !



Åkey..
Ja jag kämpar för fullt med mitt "nya" liv, och det går bra får jag ju tycka :o)

I helgen "skötte" jag mig på Fredag kvällen, men på Lördag så var det ju 80-tals disco på Bellas Place.
Så jag gjorde fel, jo jag veet. Jag åt regelbundet fast lite mindre då på dagen, så inte statistiken skulle få spjukk när jag drack öl.. å ciiider.. å GUD så mumsigt de vaaar då !

Å Söndagen blev det pizza minsann.

Jag provade först: -Åhh, vad sugen jag e på pizza !.. så tog jag ett äpple istället. Vad DUKTIGT,Katti sa jag å klappade mig själv på axeln. SÅ ska det se ut !!

...................Någon timma senare beställde hem en kycklingpizza............. MUMS ! :oP




Ibland får man unna sig, tycker jag. För annars blir det som ett straff att gå ner i vikt, å då struntar jag i det efter ett tag istället. MEN ni ska veta ändåå, att jag inte en enda dag ÄNDÅ åt med än mina 1.500 Kalorier som jag ska. Så det e jag jävligt stolt över.

Jag promenerar med och utan mina Bungypump-stavar varenda dag. På lunchen med. Och jag har som "mål" att gå mellan 4 km- en halvmil om dagen. Det har jag lyckats hålla. I morse tittade jag på klockan då jag hoppade av tåget, ch tänkte: Undrar om man skulle ta en rask promenad innan man börjar jobba.
Men nej, jag ska inte ta i för mycket så jag lessnar. Lagom e bäst.

Nu börjar jag själv känna på kläderna att jag tappar vikt, å igår sa en Man på Maxi (en som man inte känner, men som man hälsar på i förbifarten och ger ett leende. Vi bor i en liten by)
-Hejsan ! Men du har tappat i vikt va ?
-Va, sa jag och stannade till. Menar du att du SER det ??!
-Ja visst ser jag väl deet.
-Om du Visste hur glad jag blev nu, sa jag...

Så om 2 dagar e det dags att för invägning Nr 2. Spännande.




Take care, folks.




.

Kommentarer
Postat av: anouk

hääärligt mamma!!!:D

2012-02-22 @ 08:22:12
Postat av: zilliz

Vad duktig du är! O självklart måste man unna sig imellanåt för att inte tapoa motivationen...även om man har en dag i veckan man unnar sig lite extra går man ju ner ialf...ja om man kanske inte överdriver nu :) ja brukade tänka så på vardagarna när det va lite exta jobbigt o tog imot att nu jävlar ska jag gå den där rundan eller nej ja ska bannemig inte köpa de där onödiga chokladet för tänk på lööördag då ska ja minsann lyxa till de med typ nån go mat o öl...hmm om du fattar? Haha ja blev mer peppad då ialf...sen om ja råkade tex gå förbi pizzerian o bli sugen tänkte ja ist...ush tänk på alla dom som äter pizza nu på en vardag dessutom va dom kommer bli tjocka o ja kommer bli såå smal med min mat!! De hjälpte också mig...typ att gotta sig i att andra äter onyttigt o man själv e så duktig!! Haha :)

2012-02-22 @ 09:53:08
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/
Postat av: Zilliz

Svar: Ja eller hur de kan ju ändras när man väl ser den lilla framför sig,men tills dess blir de en Hailey och som du sa så klingar det bättre i den ordningen du skrev så får bli så om vi nu ska ha med Wilma överhuvudtaget men känns bättre med 3 namn på nått sätt :) O sist men inte minst så är jag gudaglad att det inte blev någon Tommy eller Lena utan en fantastisk Diana! ;)

2012-02-22 @ 12:07:16
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0