Sååååå LURAD på bilen !!!!!

Fly förbannat och helt förstörd. Jag blev grundlurad på min "nya" bil, som jag köpte förra veckan.

Han sa att bilen var bes till September 2012 när jag frågade i telefon … jag såg alla papper och det senaste var så klart från 2011, och allt var helt blank på bes. pappret.

Snarast efteråt sittandes vid en dator så ser jag att bilen är AVSTÄLLD och skulle ha varit besiktad nu i Februari !!

Pank o jävlig besiktar jag biljäveln igår.. och kommer ut med NIO (9)anmärkningar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hela jävla katalysatorn är paj. Bland annat !

WTF !!!??

Åker med pappret till en bilverkstad som uppskattar reparationer för mellan 7-10.000 kr. Nu e jag galen och ringer till killen som sålde bilen.

Han svarade –OJ !!

Och på min fråga vad vi gör nu, då han inte gett mig rätt information får jag till svar:

-Nej men jag ska fixa detta, sa han..kom hit med bilen så fixar jag den. bara betala mig 3000 kr.


IN.MY.ASS !! Det kan han FETglömma ! Vad vet JAG om hur bra det blir dåå ? Jag ringer polisen för att höra om min rätt att häva köpet med tanke på att han gett mig helt fel info om bilen. Jag köpte en bil som var besiktad ju... grrrrr. Polisen hänvisar mig till Konsumentverket, och dit ska jag ringa NUU !!
Såatehh.. jag kände på mig att nåt inte var som det skulle, men när man inte har hjälp av någon karl att köpa bil så blir det så här tyvärr.

Men tydligen har man RÄTT till 2 v "öppet köp" och jag ska fan ha tillbaka pengarna. Jag och min arma lön, är nu 5000 kr fattigare till INGENTING ! Jag hade kunnat torka mig i röven och spola ner dom pengarna likaväl.



To be continued... 




.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Amen nääää. Fy. Stackare. Hoppas du får rätt och pengarna tillbaka. Kram

2012-03-14 @ 13:38:05
URL: http://lisathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0