Julen blir Nyår

Nu är ju Julen i år som sådan, att Diana, Björn och lilla Knoddis har åkt upp till Norrland . Så det är bara jag och Lottis som firar i år. Däremot blir det ytterligare en Julafton när dom kommer hem efter den 28:e istället.

Häromdagen sa jag till Lotta:

-Är det nåt speciellt du vill ha på Julbordet, Lotta ?
-Nää, Mamma. Jag gillar ju inte Julmat. Och det är ju bara vi 2, så kan vi inte ha Nyårsgrytan då istället.. för på Nyår är ju inte VI tillsammans !
-Va ?.. Ska vi äta DEN DÅÅ ?
-Jaaa ??!... eller ???
-Mjoo.. det kan vi ju göra iofs.Ja.. haha. Det GÖR vi, Banne mej, Lotta ! :oD

För det är ju så, att vår familj har en fläsk file´gryta med gorgonzoola-ost som vi BARA gör vid Nyår, därför är den så SJUUUKT god och speciell.


Krustader till förrätt blir det.




Åsså nåt smarrigt till efterrätt sen.

Så nu blir det så.

Eller nja.. Liite Julmat vill jag dock ha: Lax, hovmästarsååås, skinka, prinskorv, leverpastej och mimosa sallad. hahaha





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0