LIVSFARLIG e man !



Kvinna svårt skadad - gick in i flygplanspropeller.

Skulle fotografera släktingar som just gått ut ur   flygplanet


Kvinnan skulle fotografera släktingar som just landat på Viareds flygplats.
Piloten såg i ögonvrån att hon höll på att gå rätt in i flygplanspropellern.

– Han hann inte stoppa motorn innan det var försent, säger Börje

Detta finns att läsa i Aftonbladet idag


Jag känner att detta är exakt en sån sak som jag skulle kunna göra. Ibland är jag bara så klumpig, och farligt klumpig med, som skulle kunna sluta väldigt illa. Inte bra.
Kom att tänka på en Nyårsafton när klockan slog tolv, och alla skulle ut och fira med raketer.

Normalt brukar jag bara stå och titta på skådespelet, men denna gången fick jag för mig att jag skulle tända en raket själv.
Det var en sån raket med en lång pinne man håller i..



Och HUR dum får man vara, när jag tänder på stubinen, sträcker upp raketen i luften.... bara det att jag aldrig släppte den, utan stod och höll KVAR den i handen tills folk börjar skrika i panik.
-Kasta den, men KASTA den dåååå !!!
Jag reagerar och hinner precis släppa greppet innan den smäller. Fyy fan du vad rädd jag blev.

Jag trodde ju att själva raketen skulle skjuta iväg SJÄLV, och att pinnen jag höll i skulle bli kvar, om du fattar ?


Och nu när jag letade efter bilden här ovan, så hittar jag ett inlägg JUST om dom pinn-raketerna:

Men från och med nästa år kan det snart vara slut på detta. Det gäller framförallt raketer med så kallad styrpinne. EU anser att de är för farliga och kräver att man ska ha utbildning för att få fyra av för vem som helst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0