Nytt tänk mot förra gången




Hello folks !

Igår traskade jag ut på lunchen i 20 min. Känns som en gratispromenad, då det inte går åt nån tid i den bemärkelsen eftersom jag var på jobbet.
Direkt jag hoppade av tåget där hemma slog jag på Funbeat Appen, och traskade hem-hämtade stavarna å drog på mig en mössa. Så UT på en stav-sväng. Lika bra att få det gjort direkt så är det bortgjort.

Minsta lilla förändring ger resultat ! Det är så jag tänker. Kan du fatta att jag vaknat på morgonen, suttit på jobbet hela dan, hem, lagat mat och sen degat i soffan. Jag har inte gjort NÅNTING på många månader. TVI !!

Enligt ShapeUp appen ska jag äta högst 1540 kcal/ dag.
Lägg märke till att jag förut som sagt hatat allt som har med "räkna kalorier" att göra, omständigt och jobbigt.
Men denna underbara App gör det lättöverskådligt på ett roligt sätt. Du letar rätt på tex "Äpple" och klickar för det så läggs det in i systemet och kcalskalan stiger.



Så när jag kom hem från jobbet igår hade jag 1000 kalorier kvar att förbruka för den dagen.
Jag hamnade LITE över, ca 200 kcal, men för att vara nybörjare känns det okey.

Nu har jag kört nya stilen sedan i Fredags, alltså 4:e dagen idag. Jag märker skillnad. Japp det gör jag. Och på fredag står jag på vågen och gör min invägning igen.
Jag HOPPAS på -1,5 kg.

Denna nya teknik gör det lättare för mig att hålla mig "inom ramarna". Jag har en liten påse med godis uppe på hyllan..som jag inte rört.



Men bara att veta att jag FÅR gör det lättare att låta bli, konstigt nog.
Jag kör med bacon, tonfisk, keso mm. Men jag äter vanlig mat också, för så länge jag bara skriver IN det i ShapeUp så har jag koll så jag inte äter för mycket.

Jag satt igårkväll och tänkte på hur mycket jag normalt hade ätit om jag inte gått på detta nu, och kom fram till att jag nog förbrukat iaf det dubbla, 3000 kalorier. Godis, och nån bulle, och definitivt större mängd mat. Allt småätande i form av dubbelnougat odyl, har jag bytt ut mot clementiner och äpplen.
Läsk har jag skippat totalt. Dricker ett par liter vatten istället.


Jag tar inga stora kliv, en dag i taget, nästan ett MÅL i taget..



Sweeet.





.

Kommentarer
Postat av: Anouk- en(s)a(m)stående mamma!

bara att skita i läsken är typ 4kg på ett år eller nåt sånt. "vanlig förbrukning":) Heja dig du e skitduktig!

2012-02-14 @ 09:42:55
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: zilla

Hejja hejja!!!

2012-02-14 @ 13:36:38
Postat av: malin

DUKTIGT! :) våra hjärtan förtjänar uppmärksamhet! lycka till & kör håårt!

2012-02-14 @ 20:02:22
URL: http://verkligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0